Zmrzlina povolena !

9. června 2008 v 16:09 | Milky-princess |  Co jíst ?
Výzkum ukázal, že české ženy mají o zmrzlině nevalné mínění. Domnívají se, že obsahuje příliš vysoké množství cukru, tuku a kalorií, nemluvě o umělých barvivech. Jak je to ale ve skutečnosti?
Výzkum Svačinky, pamlsky - mýty a realita zjišťoval vědomosti respondentů o nutričních hodnotách různých druhů pochutin, svačinek a pamlsků. Na konci výzkumu stálo zjištění, že se lidé často nechají ovlivnit reklamou a dostatečně pozorně nečtou údaje uvedené na obalech. Za velmi zdravé potraviny jsou obecně považovány sýry, celozrnné sušenky, ovocné jogurty nebo mléčné dezerty pro děti, i když je jejich kalorická hodnota a obsah tuku či cukru v některých případech poměrně vysoká. O zmrzlině a nutričních aspektech jejího složení se toho naopak ví málo a panuje o ní mnoho mýtů a pověr. Tady jsou některé z nich.

Twister Orange 3DTwister Orange Mýtus - zmrzlina obsahuje 1/3 tuku
Pravda: Pokud je zmrzlina bez čokoládové polevy, obsahuje 4-8 % tuku, s polevou maximálně 20 % tuku, ovocná vodová zmrzlina samozřejmě neobsahuje tuk žádný. Např. zmrzlina Solero Jahoda/malina obsahuje pouhých 2,9 % tuku a zmrzlina pro děti Twister obsahuje jen 1,5 % tuku.
Mýtus - zmrzlina obsahuje 50 % cukru
Pravda: Ve skutečnosti je to cukru podstatně méně. Např. oblíbené dětské zmrzliny Calippo nebo Twister obsahují maximálně 18 % cukru.
Mýtus - zmrzlina je hodně kalorická
Pravda: U zmrzliny vás její kalorická hodnota příjemně překvapí. Je nižší než si myslíte, jelikož je dána nadýchanou konzistencí zmrzliny a relativně vysokým obsahem vody. Například zmrzlina Twister obsahuje třikrát méně kalorií než malý sáček želé bonbonů a tvoří tak jen 4 % doporučené denní dávky energie. I Magnum, které je považováno za kalorickou bombu, neobsahuje více kalorií než polovina tabulky čokolády.
MíšaMýtus - všechny zmrzliny obsahují umělá barviva
Pravda: Ne všechny zmrzliny jsou uměle dobarvovány. Je tedy dobré číst pozorně informace na obalech.
Pokud se tedy spotřebitel nenechá odradit zastaralými klišé, pečlivě pročítá složení potravin uvedené na jejich obalu a vybírá si potraviny vyrobené z kvalitních ingrediencí, může svůj jídelníček bez obav obohatit o svačinku či dezert tvořený zmrzlinou. V jedné porci tak může získat, dle druhu zmrzliny důležité živiny, tedy bílkoviny, sacharidy, tuky, ale i minerály a vitamíny.
A jak se dívají na zmrzlinu odborníci na výživu? Ing. Petr Havlíček říká: "Zmrzlina je vhodnou volbou dezertu, především pokud se snažíme nahradit kaloričtější pamlsky, např. tučnější sladké pečivo, sušenky nebo čokoládové tyčinky, těmi méně kalorickými. Zdá se, že spotřebitelé přeceňují zdravotní riziko zmrzliny v porovnání s ostatními pamlsky. Díky relativně lepšímu nutričnímu profilu zmrzliny můžeme lidem doporučit, aby si občas místo jiných pamlsků vybrali zmrzlinu. Potěšení z jídla a jeho chuť jsou neodmyslitelnou součástí výživy. A rada na závěr: Nenechte se zmást reklamou a pečlivě čtěte informace na obalech."
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Saly Saly | Web | 27. června 2009 v 16:38 | Reagovat

Supeeeer! To jsem nevěděla:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama