Sladká dieta

30. května 2008 v 6:31 | Milky-princess |  Dietky
Zhubnout a přitom se nijak neomezovat? Díky téhle dietě zůstanete štíhlá. Ale na sladkosti z cukrárny honem rychle zapomeňte! V této dietě se cukry využívají pouze v rozumném množství

Bílkovinné diety
Spousta z nás někdy držela tu otravnou dietu kombinace masa a zeleniny. Zhubnout se díky ní sice dalo, ale kilogramy zase rychle naskákaly zpět. V okamžiku, kdy tělo začne přijímat stravu bohatou pouze na bílkoviny, dojde sice ke ztrátě tuků, ale také ke ztrátě velkého množství vody a minerálních látek. A ještě ke všemu dostanete po bílkovinné dietě zákonitě chuť na pečivo, těstoviny a oplatky. Jedním slovem na sacharidy.
Přesedlejte na sacharidy!
Hlavně tuky mají na svědomí kila navíc. V naší stravě by se mělo objevit denně asi třicet procent tuků. Bohužel konzumujeme čtyřicet a více procent. Ale je tu pomoc! Skvělým způsobem, jak snížit tuky, je zvýšit ve stravě příjem sacharidů. Není myšleno ale těch jednoduchých, třeba cukru v kávě, ale složitých, které jsou obsaženy v pečivu, těstovinách, rýži, luštěninách, bramborách a ovoci. Funguje to za předpokladu, že sacharidy tvoří 55 až 60 procent vašeho denního kalorického příjmu. Pokud se vám podaří jíst méně tuků a více složitých cukrů, ztratíte za tři nebo čtyři týdny pět kilo.
Snídaně začíná cereáliemi!
Den začněte celozrnným pečivem nebo cereáliemi. Držte se pravidla: tuků musí být minimum. Takže mléčné výrobky pouze odtučněné. Týká se to i margarínu, ale s tím raději šetřete.
K obědu ovoce
Na talíři by se vám mělo objevit 150g sacharidů (těstoviny, rýže, brambory, luštěniny…) a 150g bílkovin (ryba, kuřecí maso, dva plátky libové šunky, dvě vajíčka…). Před hlavním jídlem můžete sníst čerstvou zeleninku pokapanou citrónovou šťávou. Pokud si nedovedete odepřít moučník, nevadí! Dejte si ovoce nebo nízkotučný mléčný výrobek.
Večeře podobná obědu
Na večeři si dejte to stejné jako k obědu, jen snižte porci ze 150g na 120g. Pokud máte velký hlad, snězte před jídlem zeleninovou polévku. Na mlsání si opět můžete dát nízkotučný mléčný výrobek nebo ovoce. Během celého dne popíjejte vodu a zelený čaj. Až dvakrát týdně si můžete dopřát skleničku vína nebo sektu. Malý hlad během dne zažeňte třeba celozrnným pečivem s dietní šunkou, vařeným vejcem, lehkým zeleninovým salátem, ovocem nebo netučným jogurtovým nápojem. Vždy si vyberte pouze jednu z těchto svačinek.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama