Mléko

13. května 2008 v 15:31 | Milky-princess |  Co pít ?
Ochrana jaterních buněk
  • jaterní buňky jako detoxikační orgán potřebují neustálou regeneraci - využitím bílkovin (aminokyselin), především kyseliny orotové, dochází k rychlejší regeneraci jaterních buňěk
  • doporučuje se konzumace nízkotučných nebo středně tučných výrobků (tuk zvyšuje rozpustnost jedovatých látek)
Ochrana srdce a oběhové soustavy
  • bílkoviny mléka jsou navíc tvořeny esenciálními aminokyselinami (histidin, lyzin, tryptofan), které napomáhají látkové výměně tuků a normalizaci cholosterolu a tím i k ochraně srdce

Ochrana zubů a kostí
  • mléko obsahuje vápník a fosfor, které tělo využívá pro posílení zubní substance a při tvorbě a posílení kostí
Ochrana proti alkoholu
  • po konzumaci alkoholu dochází k vazbě alkoholu na kyslík a k narušení okysličování mozku. Konzumací mléčných výrobků, díky využití vitamínu B2 dojde k zlepšení dýchání buněk a využití kyslíku pro činnost mozku a usnadnění srdeční činnosti
Negativní vlastnosti
- maximální denní dávka 2 l mléka, při zvýšené konzumaci mléka a mléčných výrobků může dojít k zvyšování hladiny vápníku v těle a k vyvolání patologického zkostnatění kostí
- vysoký příjem tuků může vést k obezitě
.::Energetické hodnoty::.
  • mléko plnotučné: 260KJ/100ml
  • mléko polotučné: 190KJ/100ml
  • mléko nízkotučné: 160KJ/100ml
  • mléko odstředěné: 140KJ/100ml
  • sójové mléko: 200KJ/100ml
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama