Káva,káva,kávička

30. května 2008 v 6:36 | Milky-princess |  Co pít ?
Káva dlouhá léta pobývala na černé listině potravin, které do redukčních diet nepatřily. Nicméně vědecké poznatky z posledních let naznačují, že tomu tak být nemusí!
coffee391.gif

Kolik kofeinu denně?
Výzkumy z posledních let naznačují, že káva, lépe řečeno kofein, pravděpodobně nebude takovým zdravotním strašákem, jak se dlouhou dobu zdálo. Samozřejmě za předpokladu, že ji pijeme v rozumném množství - tj. do 300 miligramů kofeinu denně. Což zhruba odpovídá 2-3 malým šálkům klasického espresa či 3-4 šálkům slabší překapávané nebo rozpustné kávy.
Kofein jako spalovač tuku!?
Žádný seriozní výzkum zatím výše uvedený efekt definitivně nepotvrdil, nicméně některé zdroje naznačují, že kofein urychluje spalování tělesných tuků. Díky jeho účinkům na nervovou soustavu a kardiovaskulární systém také zvyšuje tzv. bazální metabolismus. Tedy naprosto základní energetickou potřebu v klidovém období (spánek, normální teplota, tělesný i duševní klid). Kofein nám též pomůže oddálit únavu při sportu (to platí především o aktivitách nižší a střední intenzity), a tak účinně prodloužit zvýšený energetický výdej. Kofein se poměrně rychle vstřebává do krevního oběhu, jeho účinky lze tedy pocítit vcelku brzy po požití kávy (nebo jiného kofeinového nápoje).
Pozor, kofein odvádí vodu z těla!
Základním předpokladem zdravého hubnutí je bezesporu i dostatečný příjem nepřislazovaných tekutin. Zejména vody, neslazených ovocných i bylinných čajů a částečně i minerálních vod. Popíjení kávy může být v tomto ohledu poněkud problematické, neboť snad není všeobecně známějšího diuretika, než je právě v kávě obsažený kofein. Řešení nepříznivého močopudného efektu je však až směšně jednoduché - ke každé kávě vypijte sklenici vody. Ostatně takovou službu vám poskytne většina »slušných« kaváren.
Kdy si kávu odpustit?
Máte-li problémy s vysokým krevním tlakem, není pro vás kofein to pravé, neboť prokazatelně tlak zvyšuje. Samozřejmě dále počítejte s tím, že kofein je látkou návykovou. Pokud se v případě, že své kávičky na nějakou dobu omezíte či vynecháte, dostaví nevysvětlitelné bolesti hlavy, únava a podráždění, patříte do skupiny »kofeinových závisláků«! Míváte-li problémy s strávením (např. pálením žáhy), rozhodně si odpusťte tureckou kávu a silná espresa.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Slečna A. Slečna A. | Web | 30. května 2008 v 8:45 | Reagovat

Skara...o kávě nééééé....

Sem na ní totálně závislá:D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama